22 Temmuz 2020

Namaz ile meditasyonun karşılaştırması

22 Temmuz 2020
Ankara


Namaz ve meditasyonun karşılaştırması
Otuz sene önce meditasyon yapmaya başladım ve halen yapmaya devam ediyorum. Her gün sabah ve akşam yemeklerden önce on dakika ile başladım otuz sene önce, şimdi yirmi dakika meditasyon yapıyorum. Meditasyon bitiminde hemen ayağa kalkıp işe koyulamazsınız. Kendinize gelmek için Kendine gelmek sözünü, Türkçe’ de ayılmak ve bilincinin yerine gelmesi olarak kullanıyoruz. Aslında meditasyon sırasında kendimize, özümüze ulaşırız ve uyanırız. Meditasyon bitip şöyle on dakika kadar oturunca tekrar izafi, sanal dünya’ ya geri döneriz.

Tekrar namaz ve meditasyon karşılaştırmasına geri dönersek, şunları söyleyeceğim. 1990 yılında meditasyona başlayıp şöyle 2 sene yaptıktan sonra, namaz kılmaya başladım. Cuma namazlarına gidiyor ve vakit namazlarından kılabildiklerimi kılıyordum. Özellikle sabah ve akşam namazlarını. Bir süre böyle devam ettikten sonra namazı bıraktım. Geçen senelerde meditasyona devam ettim.

Bir ay önce 27 Haziran’da Denizli’ de namaza tekrar başladım. Bir aydır düzenli kılıyorum. Gördüm ki namaz meditasyondan çok daha fazla huzur, gevşeme, dinlenme, mutluluk vb. veriyor. Namaz öncesi alınan abdest ise başlı başına tazelenme ve bedensel ve ruhsal kirlerden arınmayı sağlıyor. İnsan kendini zihinsel ve bedensel olarak hafiflemiş hissediyor. Namaz sırasında bedeniniz ve zihniniz gevşer ve bol bol esnersiniz. Siz de benim gibi çokça esniyorsanız, namazın faydasını yaşıyorsunuz demektir. 

Namazın vakitleri de çok isabetli belirlenmiş. Seher vaktinde kılınan sabah namazı ile gecenin ve rüyaların gerginliğini ve ağırlığını atarak zinde biçimde başlıyorsunuz. Öğleyin işinizin yoğun temposuna ara verip namazınızı kılarak dinlenme ve tazelenme fırsatı buluyorsunuz. İkindi namazı da öyle. Gün sonunda yorgunluğunuzu, bedensel ve zihinsel gerginliklerinizi atma fırsatı buluyorsunuz. Akşam namazı, özellikle yemekten 1.5-2 saat sonra kılınırsa yemeğin lezzetini hazmına ve vücuda faydalı olmasını sağlıyor. Yatsı namazı ise bedeni ve zihni uykuya hazırlıyor. Bendeniz yatsı namazını kılamıyorum, çünkü 21:30 da yatıyorum.
Namazlarınızın hayırlara vesile olması dileklerimle selam ve sevgiler sunuyorum.

Hiç yorum yok:

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR (Ömer Sami Ayçiçek. Araştırmacı-Yazar) Bu, Yunus Emre denen şahıs artık çok oluyor! Ben bu veli z...