31 Temmuz 2020

Ey Kara Toprak

31 Temmuz 2020
Ankara

Ey kara toprak bir gün gelecek beni de bağrına basacaksın
Başımdaki servi ağacındaki kuş!, dalda kanat çırpacaksın
Benim sadık yârim kara topraktır yazacak mezarımın mermerinde
Çocuklarım gelecek ziyaretime ellerinde çiçekle

Aşık Veysel’im dedi, benim sadık yâri kara topraktır
Ey Galip sende dost dost diye nicesine sarıldın
Nice güzellere bağlandın kaldın
Sonunda dedin, benim sadık yarım kara topraktır

Sadık yârim kara toprağım, kuzu verdin süt verdin
Yemek verdin ekmek verdin et verdin
Kazma ile döğmeyince kıt verdin
Galip sonunda sadık yârine vardın

Karnın yardım kazma ile bel ile
Yüzün yırtım tırnak ile el ile
Yine beni karşıladın gül ile
Bir çekirdek verdim dört bostan verdin

Havaya baktım hava aldım
Toprağa baktım dua aldım
Topraktan ayrılsam nerde kalırım
Benim sadık yarim kara topraktır.

Bütün kusurlarımı toprak gizledi
Merhem çalıp yaralarım düzledi
Kolunu açıp yolumu gözledi
Benim sadık yârim kara topraktır

Her ki olursa bu sırra mazhar
Dünyaya bırakır ölmez bir eser
Gün gelir Galip’i bağrına basar
Benim sadık yârim kara topraktır.
[Galip Turpan, Aşık Veysel’imin eserinden uyarlanmıştır]

Hiç yorum yok:

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR (Ömer Sami Ayçiçek. Araştırmacı-Yazar) Bu, Yunus Emre denen şahıs artık çok oluyor! Ben bu veli z...