29 Mayıs 2021

OkuYorum-Rahman Suresi

 26.05.2021 Ankara

Değerli okurlarımız selam ve sevgilerimi sunuyorum

Bugün size; tevhidikuranmeali.com web sitesinden okuduğum Rahman Suresinin 7  ayetini paylaşmak istiyorum. Daha önce bu paylaşımları whatsapp mesaj dağıtım listemdeki dostlara gönderiyordum. Sizlerin fazla zamanınızı almamak ve dikkatlerinizi dağıtıp işten alıkoymamak için blog sayfamda paylaşıyorum. Ayetlerin zihnimde yarattığı çağrışımları, bana verdiği ilhamları OkuYorum ve YazıYorum. 

1- Bütün varlığı nuruyla sarandır.

2- Bütün kâinat kitabındaki ilmin sahibidir.

3- İnsanı halk edendir.

4- İnsana ilmiyle hakikatleri öğretendir.

5- Bir hesap iledir güneş ve ayın hareketi.

6- Yıldızlar ve ağaçlar her an secde halindedirler.

7- Gökyüzünü bir sonsuzluk içinde var edendir ve bütün her şeyi bir ölçüyle düzenleyendir.
[Rahman Suresi]


Ayet-1: "Bütün varlığı nuruyla sarandır." Şu anda (05:55) Fatih Koca'dan "On Sekiz Bin Aleme Server Olan Muhammed" ilahisini dinliyorum. "Ya Muhammed, Muhammed, Es-Salatü Ves-Selam"  Penceremizden baktım dışarı. Güvercinler tarlada yemleniyorlar, kuşlar cıvıldaşıyor. Tarladaki buğdaylar büyüyor. İnsanlar arabalarına binip işlerine gidiyor. Tüm canlılar (insan, hayvan, bitki) hatta tüm cansız maddeler (taş, toprak, araba vb) yüce Allah'ın nurundandır. Birçok ayette varlığın Allah'ın nurundan yaratıldığı yazılıdır. Atom altı parçacıklar, atomlar, gazlar, moleküller, yıldızlar, galaksiler ve kainatlar Allah'ın nurundandır. Yine birçok ayette "Göklerde ve yer yüzünde ve ikisinin arasındaki her şeyi yaratan Allah'tır" denmektedir. Aklıma bir soru geldi. Peki penceremden gördüğüm arabalar da Allah'ın nurundan mı yaratılmıştır. Sizin bu soruya cevabınızı bilmiyorum. Benim cevabım; evet. Arabalar da O'nun nurundandır. Arabanın malzemesini topraktan çıkaran, demiri eritip ona şekil veren, binlerce parçayı bir araya getiren insandır. Ancak arabanın atomları Allah'ın nurundandır.

Ayet-2: "Bütün kâinat kitabındaki ilmin sahibidir." Sonsuz ilim sahibi yüce Allah senin ilmin ne yücedir. Görünen görünmeyen, bilinen bilinmeyen, göklerde ve yerde ve ikisinin arasında olan tüm varlıkları halk eden sensiz. Yalnız sana kulluk eder, yalnız senden yardım dileriz. Sonsuz ilminle, ruhu ve maddeyi yaratan sensin. Senin ilmin, nurun her varlığı kuşatır. Her varlık seni tesbih eder, seni zikreder, sana secde eder. Senin sonsuz ilminle var olur atom, yıldız, galaksi ve sayısız alemler. 

Ayet-3: "İnsanı halk edendir." Bu surenin 14. ayetinde yüce Allah şöyle buyuruyor. "İnsanı; bir öz taşıyan, dönüşüp, gelişip şekillenen bir halde halketti" İnsan bir özden, yine Kur'an-ı Kerim'in birçok ayetinde yazdığı gibi "nutfe"den yani zigotdan yaratılmıştır. Zigot dişinin yumurtası ile erkeğin sperminin birleşmesi ile oluşan hücredir. Kutsal kitabımızda adı geçen nutfe, çekirdek anlamında da kullanılmaktadır. Meyveler, bitkiler için nutfe, çekirdek anlamında kullanılmaktadır. 23 kromozom taşıyan dişi yumurtası ile 23 kromozom taşıyan erkek spermi birleşip 46 kromozomlu zigotu oluşturur. Hiç düşündünüz mü? Bu nasıl olur? O hücreler birleşmeyi kimden öğrendiler? Nasıl oluyorda 23 kromozlu yumurta ile 23 kromozomlu sperm 46 kromozomlu zigotu yaratıyor? Bu bilgiyi nereden biliyorlar? Nereden mi? Tabiki yüce Allah'ın ilmi ve nuru her atomu, molekülü, DNA'yı, kromozomu sardığı için. Rahman suresinin 11, 12, ve 13 ayetlerini Oku'yun lütfen. Hele 13 ayet şöyle "O halde Rabbinizin nimetlerinin hangisini yalanlarsınız". Bu ifade Rahman suresinde 30 kere tekrarlanmıştır. Ne kadar etkileyici sözler değil mi?

Ayet-4: "İnsana ilmiyle hakikatleri öğretendir." Kur'an-Kerim'in ilk suresi olan Alak Suresinin ilk ayeti "Ikra bismi rabbikellezî halaka" meali "Seni yaratan Rabbinin adıyla Oku" Bu ilk ayet ile yüce Allah kulu ve Resulü Hz. Muhammed (sav)'e Oku emrini vermiştir. Peygamberimiz "ben okuma bilmem, neyi okuyacağım" diye Cebrail (as)'a sorar, Cebrail 2 kere daha Oku der. Buradan şunu anlıyoruz. İnsan önce kendini (bedenini, aklını ve ruhunu) sonra çevresinde gördüğü her varlığı, her eşyayı okumalıdır. Adem (as) yaratıldığında yüce Allah ona kelimeleri öğretmiştir. İblis de bu sebeple Adem'i kıskanmıştır.


Ayet-5: "Bir hesap iledir güneş ve ayın hareketi" Şu anda (05:09) penceremizden sağa doğru, batı ufkuna baktığımda Ay'ı görüyorum. Bakır renginde. Ya 13'ünde, ya da 14'ünden sonraki günde. Yani tam dolunay değil. Biraz sonra batacak. Güneş ise doğmaya hazırlanıyor. 05:45 civarında doğacak. Güneş doğduğunda Ay batmış olacak. Yarın ve öbür gün Ay doğuya doğru yol almış olacak, Güneş ve Ay birbirini görecek. Sanki Güneş ve Ay gökte saklambaç oynuyor gibi. Ayın Dünyamız etrafındaki dönüşü sebebiyle her gün farklı konumlarda görüyoruz Ay'ı ve Güneş'i. Güneş ile Ay'ın hareketi gerçekten ilahi bir hesap iledir. Güneş, Ay ve Dünya'mız ve dahi yıldızlar, galaksiler, evrenler bir hesap ile hareket ediyorlar bu sonsuz boşluk içinde. Geceyi ve gündüzü yaratan ve canlılara gündüz çalışmayı ve gece dinlenmeyi bahşeden yüce Allah'a sonsuz hamd-ü senalar olsun. 

Ayet-6: "Yıldızlar ve ağaçlar her an secde halindedirler". Ağaçlerın secde etmesini anlayabiliriz değil mi? Kuvvetli rüzgar esince ağaçlar özellikle fidanlar eğilirler, secde ederler. Bu benzetmeyi yapabiliriz. Yıldızların secde etmesini bendeniz doğrusu şu anda düşünemiyorum. Demek ki yıldızlarında secde etme biçimi var. Biz bilmeyiz Allah bilir.


Ayet-7: Gökyüzünü bir sonsuzluk içinde var edendir ve bütün her şeyi bir ölçüyle düzenleyendir. Hiç düşündünüz mü? 1400 yıl önce yüce Allah kutsal kitabında Resulune vahyedip diyor ki" gökyüzünü bir sonsuzluk içinde var eden benim, bütün her şeyi düzenleyen benim" 1400 yıl önce insanlar, özellikle bilim insanları kainatın sonsuzluğunu acaba tasavvur edebiliyormuydu? Günümüzde gökbilimciler kainatın genişlediğini ve çapının 93 milyar ışık yılı olduğunu tahmin ediyor. Ancak acaba diğer evrenleri de düşününce alemlerin sonsuz büyüklükte olduğunu idrak edebiliyor mu?

Bir sonraki OkuYorum'da buluşmak üzere hoş kalın hoşça kalın

Galip Turpan

Hiç yorum yok:

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR (Ömer Sami Ayçiçek. Araştırmacı-Yazar) Bu, Yunus Emre denen şahıs artık çok oluyor! Ben bu veli z...