05 Eylül 2019

Hayat Sevgidir ve Sevgi Hayattır

5 Eylül 2019
Ankara, 09:11

"Vücudu bir arada tutan sevgi dışında nedir ki?
Arzu dediğimiz şey kendini sevmekten başka nedir ki?
Bilgi dediğimiz şey gerçeği sevmekten başka nedir ki?

Anlamlar ve şekiller belki farklıdır, fakat bunların arasındaki motif her zaman sevgidir. Kendime olan sevgim ve benim olan sevgi. Ben ve benim olan küçüktür, ya da tüm evreni kucaklayabilecek kadar geniştir. Ama sonuçta geriye kalan sadece sevgidir.

Sevgi evrendeki en güçlü kuvvettir. O şifa alanıdır, ilham verir ve bizi yüksek benliğimize yaklaştırır. Sevgi bize ve diğerlerine verilmiş ve hiç bir zaman bitmeyen kutsal bir hediyedir ve biz sevgiyi gerçekten deneyimlediğimizde kendimizi buluruz. Sevginin tüm kuvvetini ve dünyevi ve kutsal tüm yönlerini deneyimlemek için gerekli olan şey de bir sevgi kıvılcımıdır.

Sevgiyi yaşamanın pratiğini yapmak, evrenin sınırsız bereketini yaşamanın örneğidir. Kendiniz, aileniz, arkadaşınız ve Dünya, kaç kişiyi sevdiğinizden bağımsız olarak sevgiyi tüketemezsiniz. İçinizdeki sevgi tükenmez çünkü varoluşunuzun özü saf sevgidir.

Kadim Hindistan'da sevginin coşkusuna Ananda yani mutluluk bilinci denilirdi. Kadim bilgelere göre insanlar her zaman Anada yani mutluluk bilincinde yaşama yetisine sahiptirler. Yaşamlarımızı sevgi içinde yaşamak, ruhlarımızın gerçek doğasını gerçekleştirmek için bize yardım eder ve bu tüm varlıklar için geçerlidir.

Sat Chit Ananda, Varlık Bilinç Mutluluk.Sevgi ile yaşamak size daha fazla iyiliği çeker. Bu yüzden hayatınızda bereketi deneyimlemek için gerçekte olduğunuz sevgi haliyle yaşayın ve hayatınızın her yönüyle güzelleştiğini izleyin. Bu gün karşılaştığınız herkese nazikçe bir söz veya düşünce sunmak suretiyle sevgi içinde yaşamayı pratik edin. Başkalarına verebileceğiniz en büyük hediyenin sevgi olduğunu fark edin."

"Bu gün temas ettiğim her şeyi ve herkesi sevmeyi hatırlıyorum".

Kaynak: Deepak Chopra ile Bolluğun 21 Günü, The Chopra Center

Hiç yorum yok:

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR (Ömer Sami Ayçiçek. Araştırmacı-Yazar) Bu, Yunus Emre denen şahıs artık çok oluyor! Ben bu veli z...