24 Ağustos 2019

Hayatınızın Amacı Nedir?

24.08.2019
Ankara, 14:28

Sevgili kardeşim

On yıl, sekiz ay, ondört gün sonra yeniden merhaba. Memleketim Burdur'un Bucak ilçesinde As Çimento' nun misafirhanesinde Ekim 2008'de yazmaya başladığım yazılarıma (mektuplarıma) kaldığım yerden yeniden başlamanın mutluluğunu yaşıyorum. Bana bu ilhamı ve enerjiyi veren yüce Allah'a hamd olsun.

Ekim 2008'de size kalbimi açmamı ve yazmaya başlama enerjisini bana, sevgili hocam Swami Muktananda'nın kitapları vermişti. Şimdi ise okuduğum Dr. Deepak Chopra'nın "Başarının Yedi Spiritüel Yasası" kitabı bana yeniden yazma ve kutsal bilgiyi sizinle paylaşmamı sağladı.

Yaradılış, varlık-yokluk, evren, insan, ruh-bilinç-beden, kişisel gelişim, manevi ve maddi zenginlik, mutluluk, başarı, meditasyon vb. konulara ilgi duyan kardeşlerime araştırdığım, okuduğum düşündüğüm, zihnimde ve bedenimde deneyimlediğim kadim bilgileri sizlerle paylaşmak için bundan sonra yazılarımı bu mecrada yayınlayacağım.

Bu gün size hayatın yedi kutsal yasasından olan Dharma (hayat amacımız) Yasasından bahsetmek istiyorum.

Sanskritçe bir kelime olan Dharma, bu hayattaki amacımızı gerçekleştirmek için fiziksel bir bedende var olma tercihimizi anlatır. Her insanda var olan sınırsız ve sonsuz ilahi güç, hayat amacını gerçekleştirmek için insan formuna girer. Çok insan hayatı boyunca bu ilahi gücün (Öz'ün) farkında olamadan yaşar gider ve ömrünü bitirir.

Dharma yasasının üç unsuru vardır. Birinci unsur; her birimizin bu Dünya'ya kendi gerçek benliğimizi bulmaya geldiğimizi ve gerçek benliğimizin spritüel olduğunu, yani özde hepimizin fiziksel bedenlerde ortaya çıkmış spritüel varlıklar olduğumuzu anlatır. Bizler arada sırada spritüel deneyimler yaşayan insanlar değiliz, tam tersine hepimiz arada sırada insan olma deneyimi yaşayan spiritüel varlıklarız.

Dharma yasasının ikinci unsuru; eşsiz yeteneklerimizi ortaya koyabilmektir. Bu yasa her insanın eşsiz yeteneği olduğunu ve bu yeteneğini eşsiz biçimde ifade etme yeteneği olduğunu söyler.

Dharma yasasının üçüncü unsuru ise insanlığa hizmet etmektir, diğer insanlara hizmet etmek ve kendimize "Nasıl yardım edebilirim?" diye sormaktır.Eşsiz yeteneğinizi insanlara hizmet için kullandığınızda bu yasayı tamamen uyguluyorsunuz demektir. Kendi spiritüelliğimizi yaşamak saf potansiyelimizle birleştiğinde, sınırsız zenginliğe ulaşmak için hiç bir neden kalmaz, çünkü zenginliğe ulaşmak için gerçek yol budur.

Bu zenginlik geçici değildir. Eşsiz yeteneğinizi ortaya koyma şekliniz önemlidir. Birisiyle bir alışverişe girdiğinizde "Bu işte benim yararıma ne var?, benim kazancım ne olacak?" yerine "Nasıl yardım edebilirim." diye sormanız diğer insanlara olan hizmetleriniz ve güçlü inancınızla birleşince bu zenginlik daimi olur.

Kendinize "bu işte benim kazancım ne?" diye sormak egonuzun baskın olduğunu gösterir. Halbuki "size nasıl yardım edebilirim?" diye sormak "Öz'ünüz" ile bağlantıda olduğunuzu gösterir. Öz'ünüzle bağlantıda olmanın tek yolu ise meditasyon / zikir yapmaktır. Meditasyon konusunda daha sonra sırası gelince bilgi vereceğim.

Dharma yasası ve hayatın diğer altı kutsal yasası hakkında daha geniş bilgi edinmek ve bunları yaşamak için Dr. Deepak Chopra'nın "Başarının Yedi Spiritüel Yasası" kitabını okumanızı tavsiye ederim. Amazon.com.tr de bulabilirsiniz.

Kendi hayat amacınızı bulmanız ve buna göre yaşamanız dileğiyle ...

Selam ve sevgiler

Kaynak: Başarının Yedi Spiritüel Yasası, Dr. Deepak Chopra




Hiç yorum yok:

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR (Ömer Sami Ayçiçek. Araştırmacı-Yazar) Bu, Yunus Emre denen şahıs artık çok oluyor! Ben bu veli z...