17 Ocak 2020

Doğru Beslenme Sanatı

17 Ocak 2020, 22:03
Ankara

Merhaba değerli okuyucularım. Bu akşam size doğru beslenme alışkanlığı hakkında değerli hocam Sadhguru’nun düşüncelerini aktarmak istiyorum.

Bir önceki yazımda bedenimizin yüzde 72’sini oluşturan suyun beslenmemizdeki öneminden ve doğal kaynak suyu içmenin gerekliliğinden bahsetmiştim. Bu yazımda bedenimizin yüzde 12’sini oluşturan toprak elementinden yani gıdalarımızdan bahsedeceğim. Toprak elementi diyorum, çünkü şöyle bir düşünürseniz gıdalarımız ister bitkisel olsun ister hayvansal olsun topraktan gelmektedir. Yediğimiz sebzeler ve meyveler topraktan gelmektedir. Yediğimiz kırmızı et, beyaz et ve su ürünleri de yine toprak elementinin eseridir.

Şimdi gelelim doğru beslenme sanatına. Büyük mistik ve mürşit Sadhguru hocam doğru ve sağlıklı beslenmek için sebze ve meyve esaslı bir diyet uygulamamız gerektiğini öğütlüyor. Taze sebze ve meyvelerin bedenimiz için çok değerli olduğunu söylüyor. Et yemenin ise sindirim sistemi için çok büyük yük getirdiğini, mide ve bağırsaklarımızın eti hazmetmek için çok enerji harcadığını ve sonuçta bedenimizde toksinlerin biriktiğini ve toksinlerin hastalık getirdiğini söylemektedir.
Sadhguru, hayvanların özellikle memeli hayvanların insanlara yakın duygulu canlılar olduğunu ve kesilmesi sırasında çektikleri korku ve acı sebebiyle hücrelerinde, dokularında negatif enerji ve toksinler ürettiklerini, ve bizim bu etleri yememiz halinde faydadan çok zarar alacağımızı söylemektedir.

Su ürünlerinin (balık vb.) ölümünün çok daha kolay gerçekleştiğini ve duygu düzeylerinin memeli hayvanlar kadar yüksek olmadığını ve yenmesinde sakınca olmadığını söylemektedir.

Doğru beslenme sanatının bir başka inceliği de; iki öğün arasında en az 8 saat boşluk olması gerektiğidir. Değerli hocam Sadhguru’nun tavsiyesine uydum ve günde 2 öğün yemeğe başladım. Sabah kahvaltımı 9:00’da yapıyorum. Akşam yemeğimi 18:00’de yiyorum. İçecekler konusuna gelince. Sadhguru, susadığınız zaman canınızın çektiği kadar su için aşırıya kaçmayın diyor. Son yıllarda bir çok doktorun tavsiye ettiği gibi günde 2-3 Lt su içmek çok yanlış. Canınızın istediğinden fazla su içmek bedeni zehirliyor. Bunu kendimden biliyorum. Zorla biraz fazla su içtiğimde ağzımın tadının bozulduğunu hissediyorum.

Yemekten sonra ise kesinlikle koltukta kaykılarak oturmak veya uzanmak doğru değil. Koltuğunuzda veya sedirinizde dik vaziyette oturmanız gerekiyor.

Hepinize sağlıklı günlen dilerim. Sevgiyle kalın.

Kaynak: Sadhguru’nun konferansları.

Hiç yorum yok:

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR

BU YUNUS EMRE DENEN ŞAHIS ARTIK ÇOK OLUYOR (Ömer Sami Ayçiçek. Araştırmacı-Yazar) Bu, Yunus Emre denen şahıs artık çok oluyor! Ben bu veli z...